Cabaretinfo logo

Jouw agendainfo


Waarom registreren?

Laatste cabaret nieuws


Laatst gewijzigd


Nieuwsbrief



Forum


Recensies


Cabaret verslagen



Heideroosjes nemen plaats op theaterstoel

04/03/2008 - Door: Soeperman87 - Bron: LiveXS
print dit nieuwsberichtmail dit nieuwsbericht naar een vriend of vriendin
heideroosjes_news Na jaren punken en funken vinden de Heideroosjes het tijd voor iets anders. Nee, de band gaat niet uit elkaar en zal óók gewoon nog blijven spelen, maar Marco Roelofs en zijn band zien een uitdaging liggen in het theater.

Dit najaar nog zullen de vier heren het theater induiken met hun cabaretshow Manie! Manie!. Ook zullen ze worden bijgestaan door 'oude' rotten uit het theatervak. We noemen een Remko Vrijdag van De Vliegende Panters, Minou Bosua van De Bloeiende Maagden en een Martin van Waardenberg.

Volgens Heideroosjes-frontman Marco Roelofs is ‘een luidruchtige punkband die een theatertour doet al een interessante tegenstelling’. “Wij zijn alle vier cabaretfans en het lijkt ons een uitdaging om gesproken woord te mengen met onze liedjes. Het wordt héél anders dan onze normale rockconcerten.”

De Heideroosjes gaan in het najaar het theater in voor een cabaretshow. Nederlands bekendste punkband werkt samen met cabaretiers als Remko Vrijdag (De Vliegende Panters), Minou Bosua (De Bloeiende Maagden) en Martin van Waardenberg aan de ‘maatschappijkritische’ theatervoorstelling Manie! Manie!.

De Nederlandse première is maandag 13 oktober in De Kleine Komedie in Amsterdam. De Belgen moeten iets langer wachten, daar zal de voorstelling vanaf 6 november te zien zijn in AB in Brussel.

Voordat de theatertour in oktober begint, punken en funken de roosjes nog even door als voorprogramma van The Misfits.
  Deel/mail/print:   Deel via Twitter Deel via Facebook Deel via nujij Deel via Ekudos Deel via Google Mail naar vriend(in) Print artikel 
 

Meer nieuws

<<< Wertheim stopt show, cabaretiers in actie (10)   Eerste editie Amsterdam Comedy Festival (1) >>>

Reacties:

Laat de volgende reacties zien:
Door: wishmaster - di 04 mrt 2008 16:59
Score: 0   (?)
Avatar wishmaster
Dope.!
reporta
Door: Guzman - di 04 mrt 2008 17:10
Score: 0   (?)
Avatar Guzman
zeker leuk idee !
ik hoop dat ik kan kijken hoe het uitgewerkt wordt...
reporta
Door: bas.assink - di 04 mrt 2008 17:10
Score: 0   (?)
Avatar bas.assink
Ben erg benieuwd wat dit gaat worden... Ben er een beetje bang voor dat het niet echt goed cabaret zal worden. We zullen zien.
reporta
Door: punkr - di 04 mrt 2008 17:45
Score: 0   (?)
Avatar ErikLuyten
ik kijk er ERG naar uit hoe dit wordt ingevuld..
reporta
Door: Soeperman87 - di 04 mrt 2008 17:55
Score: -1   (?)
Avatar Soeperman87
Lijkt me best grappig inderdaad! Rocktheater is wel aan mij besteed. Liever dan zo'n slaapverwekkende Herman Finkers show of wat dan ook! ;)
reporta
Door: jos_theboss22 - di 04 mrt 2008 18:48
Score: 0   (?)
Avatar jos_theboss22
echt heel erg gaaf ik hoop dat ze dan ook in stadskanaal komen of in ieder geval in de provincie groningen.
reporta
Door: gothic_lenny - di 04 mrt 2008 19:24
Score: 0   (?)
Avatar gothic_lenny
heel vet!
dat moet ik echt zien!
reporta
Door: Wrong - di 04 mrt 2008 19:29
Score: 0   (?)
Avatar BasP
Nederlandse premiere is 11 september in het Koningstheater in Den Bosch. Alle data van de tour zijn te vinden op de website van de Heideroosjes. :)
reporta
Door: eisenherz - di 04 mrt 2008 20:25
Score: 0   (?)
Avatar eisenherz
Herman Finkers is the bomb, soeperman! Don't mess with him.

En ook al ga ik natuurlijk liever naar een finkers show, ook bij de heideroosjes probeer ik er wel een paar bij te zijn. Ze komen lekker vaak in mijn buurtje met de show!
reporta
Door: Iksie - di 04 mrt 2008 22:01
Score: 0   (?)
Avatar Iksie
Hopelijk ben ik er bij in Zwolle :D
reporta
Door: punkr - di 04 mrt 2008 23:18
Score: 0   (?)
Avatar ErikLuyten
Wrong schreef:
Nederlandse premiere is 11 september in het Koningstheater in Den Bosch.
De eerste show is 11 september in Den Bosch, een Premiere hoeft niet de eerste show te zijn :-)
reporta
Door: adgertic-Z4 - wo 05 mrt 2008 14:02
Score: 0   (?)
Avatar adgertic-Z4
Hierperdepiep! Hier ga ik heen!
Ik vind het echt vet! Ze komen zelfs naar Vlaardingen :)
reporta
Door: jos_theboss22 - wo 05 mrt 2008 18:51
Score: 0   (?)
Avatar jos_theboss22
jammer geen stadskanaal ik denk dat ik dan maar naar hoogezand en of groningen ga.
reporta
Door: Wrong - do 06 mrt 2008 14:02
Score: 0   (?)
Avatar BasP
punkr schreef:
Wrong schreef:
Nederlandse premiere is 11 september in het Koningstheater in Den Bosch.
De eerste show is 11 september in Den Bosch, een Premiere hoeft niet de eerste show te zijn :-)


Premier --> eerste
Ik weet niet hoe jouw vertaling is? :-) Maar hier wordt met premiere de show met de rode loper en de BN-ers bedoeld? En in het stukje tekst wordt het ook gebruikt als eerste voorstelling. :-)
reporta
Door: punkr - do 06 mrt 2008 15:28
Score: 0   (?)
Avatar ErikLuyten
de eerste shows zijn waarschijnlij try-outs
reporta
Door: Soeperman87 - ma 10 mrt 2008 11:15
Score: 0   (?)
Avatar Soeperman87
eisenherz schreef:
Herman Finkers is the bomb, soeperman! Don't mess with him.

Smaken verschillen! ;) Ik lust ook geen witlof...
reporta
Door: niesl2 - do 13 mrt 2008 10:44
Score: 0   (?)
Avatar niesl2
klinkt in ieder geval interessant, misschien maar eens langs gaan als het in de buurt is!
reporta
Door: MarkdeV - do 13 mrt 2008 13:38
Score: 0   (?)
Avatar MarkdeV
staat wel een beetje dubbel wanneer en met wie ze samenspelen :P
reporta
Door: dlugtmeier - wo 19 mrt 2008 11:38
Score: 0   (?)
Avatar dlugtmeier
laat maar komen!
reporta

Reageren