De taal is overigens geen enkel probleem en de ondertiteling kan eigenlijk meteen wel uit. Teeuwen beheerst de taal uitstekend en dankzij zijn gevatte en niet al te gecompliceerde grappen zijn zo evengoed prima te verstaan. De Engelsen hebben er tijdens deze show weinig moeite mee om aan de stijl van Teeuwen te wennen: zij bulderen namelijk constant van het lachten.
Een hoop oude grappen passeren vanavond de revue. Wat te denken van het stuk waarin Teeuwen beweert dat het vervolg op een stuk van Mozart veel spannender kan en er een heuse carnavalsact van maakt. Of zijn ludieke nummer over Nostradamus ("Nostradamus with his trousers green and tight"). Ze gaan er allemaal als zoete koek in bij de zaal. Zelfs het intimideren van een paar vrouwen op de eerste rij lijkt niemand te deren en resulteert alleen maar in een nog groter applaus.
Teeuwen komt met het ene na het andere absurder verhaal, betrekt het publiek bij zijn stukken en speelt bovendien nog eens zeer begenadigd de piano. Wat wij in Nederland al wisten leert men nu ook in Engeland: Hans Teeuwen is een genie. Of het nu gaat om korte sketches, muzikale improvisaties of bizarre taferelen met handpoppen: hij beheerst het allemaal. Hoewel Teeuwen in het begin misschien ietwat zenuwachtig lijkt, bespeelt hij de zaal tegen het einde van de show alsof hij nooit in een ander land heeft gestaan.
Doug Stanhope - Edinburgh BootlegUnderground legende Doug Stanhope staat inmiddels alweer 20 jaar op de...
The Umbilical Brothers - Speedmouse In 2000 waren de Olympische Zomerspelen in Australië, iets waar je als hét...